Stanowisko: ds. Gospodarki Komunalnej

...............................

tel. 89 621 04 11

Do zadań na stanowisku ds. gospodarki komunalnej (RI-GK), należy w szczególności:

  1. administrowanie zasobami komunalnymi gminy,  w tym także świetlicami wiejskimi oraz budynkiem Urzędu Gminy,
  2. utrzymanie ich w należytym stanie pod względem technicznym, porządkowym, sanitarnym i zabezpieczenia przeciwpożarowego,
  3. zawieranie umów najmu i dzierżawy z użytkownikami lokali mieszkalnych i użytkowych, naliczanie czynszów, świadczeń oraz innych należności i zobowiązań od najemców i dzierżawców, zgodnie z obowiązującymi przepisami
    i warunkami zawartych umów,
  4. kontrolowanie zużycia energii elektrycznej w administrowanych budynkach Gminy oraz potwierdzanie merytoryczne faktur za zużytą energię,
  5. zapewnianie, w razie potrzeby, czasowego zakwaterowania osobom zwolnionym z zakładów karnych,
  6. programowanie wieloletnich i rocznych zadań i potrzeb remontowych w zakresie gospodarki mieszkaniowej oraz
    realizowanie remontów w ramach ustalonych potrzeb i przeznaczonych na ten cel środków finansowych,
  7. sporządzanie  planów remontów bieżących i kapitalnych, zlecanie  ich  wykonania oraz organizowanie i dokonywanie odbioru zleconych i wykonanych robót,
  8. prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych,
  9. załatwianie spraw dotyczących zamiany lokali,
  10. usuwanie skutków samowoli lokalowej,
  11. sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie zmian wysokości czynszów,  świadczeń i innych należności i zobowiązań od najemców i dzierżawców,
  12. prowadzenie książek obiektów budowlanych i ich stałe aktualizowanie,
  13. organizowanie i przeprowadzanie okresowych przeglądów instalacji, konstrukcji  i stanu technicznego budynków,
  14. odnotowywanie wykonanych remontów, przeglądów kominiarskich itp. w książkach obiektów budowlanych,
  15. nadzór nad utrzymaniem cmentarzy znajdujących się na terenie gminy,
  16. pomoc w realizacji zadań dotyczących ochrony środowiska na terenie gminy Dźwierzuty, w szczególności poprzez:
  1. prowadzenie i aktualizowanie rejestru pomników przyrody występujących na terenie gminy oraz podejmowanie działań zmierzających do objęcia ochroną nowych obiektów i okazów przyrody,
  2. przygotowywanie i przedstawianie propozycji do planu zagospodarowania przestrzennego gminy uwzględniających potrzeby ochrony środowiska,
  3. zapewnianie warunków niezbędnych do realizacji przepisów o ochronie środowiska na terenie gminy oraz przez podległe i nadzorowane przez gminę jednostki organizacyjne
  4. nadzorowanie przestrzegania zasad i obowiązków zawartych w uchwale Rady Gminy w sprawie utrzymania czystości i porządku,
  5. wykonywanie zadań związanych z funkcjonowaniem urządzeń sanitarnych, wysypisk śmieci oraz unieszkodliwianiem odpadów komunalnych,
  6. wydawanie opinii w sprawie sprowadzania z zagranicy odpadów na teren gminy,
  7. zapewnienie wystarczającej ilości koszy i pojemników na śmieci i odpady komunalne oraz nadzorowanie ich systematycznego opróżniania,
  8. wydawanie zezwoleń na usuwanie lub wykorzystanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych,
  1. przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,