Skarbnik Gminy Dźwierzuty

Funkcję Skarbnika sprawuje: mgr Agata Urbańska

 

tel. 89 621 04 02

Skarbnik zapewnia prawidłową realizację budżetu Gminy, nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań finansowych przez jednostki organizacyjne Gminy objęte budżetem.
 

Do szczegółowych zadań realizowanych na stanowisku Skarbnika (RF), należy w szczególności:

  1. Nadzór i koordynacja działań Referatu Finansów, a w szczególności :
  1. Prawidłowa realizacja zadań w zakresie:

a) planowania i realizacji budżetu Gminy,

b) księgowości i sprawozdawczości budżetowej Gminy,

c) księgowości Urzędu Gminy- jednostki budżetowej,

d) księgowości oświaty,

e) wymiaru i księgowości podatków,

f) spraw płacowych Urzędu Gminy i oświaty,

g) windykacjinależności z tytułu podatków i opłat lokalnych.

  1. Wykonywanie przez Referat innych nie wymienionych zadań, wynikających z obowiązujących przepisów, realizowanych przez Referat.
  1. Opracowanie projektów budżetu Gminy i Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
  2. Przygotowywanie uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie Gminy.
  3. Przedstawianie komisjom Rady Gminy projektów przygotowywanych zmian.
  4. Współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych przy opracowywaniu projektów budżetu tych jednostek.
  5. Przygotowywanie planów finansowych dla poszczególnych jednostek Gminy.
  6. Badanie operacji gospodarczych z punktu widzenia gospodarności, rzetelności i prawidłowości ich dokumentowania.
  7. Kontrola legalności dokumentów dotyczących budżetu Gminy.
  8. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
  9. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
  10. Kontrola sprawozdań budżetowych, finansowych podległych jednostkowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu (organu).
  11. Sporządzanie sprawozdań finansowych łączonych i sprawozdania skonsolidowanego.
  12. Sporządzanie okresowych i rocznego sprawozdania z wykonania budżetu.
  13. Podejmowanie działań zabezpieczających zachowanie równowagi i dyscypliny budżetowej.
  14. Kontrola poszczególnych stanowisk pracy referatu w zakresie wykonywanych zadań znajdujących odzwierciedlenie  w zakresach czynności służbowych.
  15. Kontrolowanie głównego księgowego w jednostkach podległych pod kątem należytego wykonywania powierzonych im obowiązków w zakresie ustawy o rachunkowości.
  16. Współpraca z urzędami skarbowymi, w sprawach dotyczących dochodów realizowanych przez ten organ, zobowiązań podatkowych Gminy.
  17. Współpraca z Urzędem Wojewódzkim w sprawach dotyczących udzielonych dotacji, ich rozliczenia i sprawozdawczości.
  18. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową.
  19. Współdziałanie z  organami finansowymi i bankowymi.
  20. Opracowania zbiorczych sprawozdań statystycznych, przygotowania projektów uchwał, wprowadzenia do BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Dźwierzutach
WytworzyłMariusz Woźniak - Sekretarz Gminy2012-03-08
Publikujący Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2012-03-08 08:13
Modyfikacja Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2015-07-14 11:08