Do szczegółowych zadań realizowanych na stanowisku Skarbnika (RF), należy w szczególności:
- Nadzór i koordynacja działań Referatu Finansów, a w szczególności :
- Prawidłowa realizacja zadań w zakresie:
a) planowania i realizacji budżetu Gminy,
b) księgowości i sprawozdawczości budżetowej Gminy,
c) księgowości Urzędu Gminy- jednostki budżetowej,
d) księgowości oświaty,
e) wymiaru i księgowości podatków,
f) spraw płacowych Urzędu Gminy i oświaty,
g) windykacjinależności z tytułu podatków i opłat lokalnych.
- Wykonywanie przez Referat innych nie wymienionych zadań, wynikających z obowiązujących przepisów, realizowanych przez Referat.
- Opracowanie projektów budżetu Gminy i Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
- Przygotowywanie uchwał i zarządzeń w sprawie zmian w budżecie Gminy.
- Przedstawianie komisjom Rady Gminy projektów przygotowywanych zmian.
- Współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych przy opracowywaniu projektów budżetu tych jednostek.
- Przygotowywanie planów finansowych dla poszczególnych jednostek Gminy.
- Badanie operacji gospodarczych z punktu widzenia gospodarności, rzetelności i prawidłowości ich dokumentowania.
- Kontrola legalności dokumentów dotyczących budżetu Gminy.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
- Kontrola sprawozdań budżetowych, finansowych podległych jednostkowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu (organu).
- Sporządzanie sprawozdań finansowych łączonych i sprawozdania skonsolidowanego.
- Sporządzanie okresowych i rocznego sprawozdania z wykonania budżetu.
- Podejmowanie działań zabezpieczających zachowanie równowagi i dyscypliny budżetowej.
- Kontrola poszczególnych stanowisk pracy referatu w zakresie wykonywanych zadań znajdujących odzwierciedlenie w zakresach czynności służbowych.
- Kontrolowanie głównego księgowego w jednostkach podległych pod kątem należytego wykonywania powierzonych im obowiązków w zakresie ustawy o rachunkowości.
- Współpraca z urzędami skarbowymi, w sprawach dotyczących dochodów realizowanych przez ten organ, zobowiązań podatkowych Gminy.
- Współpraca z Urzędem Wojewódzkim w sprawach dotyczących udzielonych dotacji, ich rozliczenia i sprawozdawczości.
- Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową.
- Współdziałanie z organami finansowymi i bankowymi.
- Opracowania zbiorczych sprawozdań statystycznych, przygotowania projektów uchwał, wprowadzenia do BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,