Stanowisko: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Barbara Kilijańska
tel. 89 621 03 96
Do zadań na stanowisku Kierownika USC należy w szczególności:
- prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
- rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzanie i wydawanie odpisów aktu stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
- wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu.
- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
- wydawanie i cofanie zezwoleń na zbiórki publiczne przeprowadzane na obszarze gminy lub jej części,
- pozyskiwanie informacji o stanie akcji zbiórki prowadzonej na podstawie wydanych przez Gminę zezwoleń.
- wydawanie decyzji w sprawach zmian imion i nazwisk,
- przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,