XML
Z-ca Kierownika Referatu Inwestycji i Rozwoju

Stanowisko: Z-ca Kierownika Referatu Inwestycji i Rozwoju
Joanna Kobylińska
tel. 89 621 04 00
 

Do zadań na stanowisku Zastępcy Kierownika Referatu, należy w szczególności:
  1. w zakresie spraw Obronnych i Wojskowych:
  1. współdziałanie z organami wojskowymi i Starostwem Powiatowym w przygotowywaniu poboru do wojska,
  2. prowadzenie rejestru przedpoborowych,
  3. załatwianie spraw związanych z odraczaniem zasadniczej służby wojskowej,
  4. wydawanie decyzji w sprawie konieczności sprawowania opieki nad członkiem rodziny, prowadzenia gospodarstwa rolnego lub uznania za jedynego żywiciela rodziny żołnierza oraz osoby spełniającej zastępczo obowiązek służby wojskowej,
  5. uwzględnianie w działaniach gminy potrzeb Sił Zbrojnych, Obrony Cywilnej i jednostek organizacyjnych wykonujących zadania na rzecz obrony Państwa,
  6. organizowanie i koordynowanie działań na rzecz obrony cywilnej przez jednostki organizacyjne, podmioty gospodarcze oraz organizacje społeczne działające na terenie gminy,
  7. prowadzenie przygotowań ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny i zagrożenia w czasie pokoju,
    w tym między innymi:
  • organizowanie i planowanie działań w dziedzinie obrony cywilnej na terenie gminy,
  • przygotowywanie i koordynowanie akcji ratunkowych w czasie zagrożeń i awarii oraz usuwanie ich skutków,
  • organizowanie ewakuacji ludności w czasie zagrożenia,
  • planowanie na bieżąco świadczeń osobistych i rzeczowych w ramach powszechnego obowiązku obrony,
  • planowanie, organizowanie i stałe nadzorowanie systemu ostrzegania i alarmowania ludności gminy,
  • organizowanie i nadzorowanie łączności,
  • organizowanie i prowadzenie szkoleń dla ludności oraz popularyzowanie obrony cywilnej na obszarze gminy,
-      zaopatrywanie i gospodarowanie sprzętem obrony cywilnej w ramach centralnego zaopatrzenia,
  1. organizowanie wykonania zadań powszechnego obowiązku obrony przez jednostki organizacyjne gminy, w tym
  2. ustalanie zadań szczegółowych oraz trybu ich realizacji,
  3. tworzenie formacji obrony cywilnej na potrzeby gminy,
  4. nadzorowanie i organizowanie szkoleń formacji OC utworzonych w zakładach pracy,
  5. nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
  6. koordynowanie zorganizowaną akcją społeczną na terenie gminy,
  7. wprowadzenie na terenie gminy obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych dla celów zorganizowanej akcji
  8. społecznej,
  9. powoływanie do wykonania obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na terenie gminy,
  10. organizowanie i nadzorowanie wykonywania zadań gminy w zakresie zarządzania kryzysowego.
  1. W zakresie zarządzania kryzysowego:
  1. przygotowywanie i koordynowanie akcji ratunkowych w czasie zagrożeń i awarii oraz usuwanie ich skutków,
  2. organizowanie ewakuacji ludności w czasie zagrożenia,
  3. planowanie na bieżąco świadczeń osobistych i rzeczowych w ramach powszechnego obowiązku obrony,
  4. planowanie, organizowanie i stałe nadzorowanie systemu ostrzegania i alarmowania ludności gminy,
  5. wydawanie zezwoleń na organizację imprez masowych.
  1. przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zezwoleń na organizację imprez rekreacyjnych,
  1. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na uprawę maku i konopi włóknistych oraz rejestrowanie tych upraw,
  2. nadzorowanie upraw maku i konopi oraz wydawanie nakazów zniszczenie nielegalnych upraw tych roślin.
  1. W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
  1.  współpraca z gminnymi jednostkami Ochotniczej Straży Pożarnej,
  2. dokonywanie okresowych analiz, programów i wytycznych dotyczących stanu ochrony przeciwpożarowej,
  3. dokonywanie rozliczania umów dotyczących ochrony gminnych obiektów (urząd, remizy, świetlica),
  4. prowadzenie zaopatrzenia nieruchomości Urzędu w sprzęt ochrony przeciwpożarowej oraz organizowanie oraz realizowanie przeglądów i konserwacji tego sprzętu zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
  1. W zakresie działalności gospodarczej i koncesjonowanej:
  1. ustalanie w formie uchwały Rady, liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu oraz zasad usytuowania, na terenie gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych
  2. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  3. obsługa Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
  4. wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej i zawieszeniu tej działalności
  5. współdziałanie z ZUS, Urzędem Skarbowym i Statystycznym w sprawach obsługi Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
  1. Przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,
 
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Dźwierzutach
WytworzyłMariusz Woźniak - Sekretarz Gminy2015-07-14
Publikujący Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2015-07-14 09:54
Modyfikacja Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2018-03-28 07:15