Stanowisko: ds. Wymiaru Zobowiązań Podatkowych
Grzegorz Siemiński
tel. 89 621 12 69
Do szczegółowych zadań realizowanych na stanowisku ds. wymiaru zobowiązań podatkowych (RF-ZP), należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w zakresie podatków i zwolnień od podatków oraz realizowanie tych uchwał,
- prowadzenie dokumentacji podatników podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportu,
- zbieranie informacji na drukach określonych uchwałą Rady Gminy,
- dokonywanie wymiaru, przypisów podatków od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek nie posiadających osobowości prawnej,
- dokonywanie korekt naliczonych zobowiązań w przypadku sprzedaży, nabycia lub zmiany przeznaczenia nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji podatników w formie elektronicznej i papierowej w oparciu o dostarczane zawiadomienia z geodezji, akty notarialne i inne informacje,
- udzielanie informacji dla upoważnionych organów i instytucji - zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- załatwianie interesantów w sprawach: potwierdzania stanu posiadania gruntów, pomoc przy wypełnianiu informacji i deklaracji podatkowych,
- przyjmowanie podań w sprawie ulg uznaniowych stosowanych przez Wójta Gminy, zbieranie informacji niezbędnych do ich rozpatrzenia (umorzenia zaległości podatkowych lub odsetek za zwłokę, odraczania terminów płatności i rozkładania spłaty należności na raty). Szczególnego postępowania wymagają podatnicy prowadzący działalność gospodarczą ( ustawa w sprawie pomocy publicznej),
- sporządzanie sprawozdań o skutkach obniżenia stawek podatkowych, odroczeniach i umorzeniach oraz
o pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie odraczania i umorzeniach,
- wydawanie zaświadczeń (na prośbę podatników) potwierdzających fakty wynikające z prowadzonej ewidencji,
- przygotowywanie listy osób uprawnionych do glosowanie w wyborach do Rad Powiatowych Izb Rolniczych,
- przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,