XML
ds. Wymiaru Zobowiązań Podatkowych

Stanowisko: ds. Wymiaru Zobowiązań Podatkowych

Grzegorz Siemiński

tel. 89 621 12 69

Do szczegółowych zadań realizowanych na stanowisku ds. wymiaru zobowiązań podatkowych (RF-ZP), należy w szczególności:

  1. przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w zakresie podatków  i zwolnień od podatków oraz realizowanie tych uchwał, 
  2. prowadzenie dokumentacji podatników podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportu,
  3. zbieranie informacji na drukach określonych uchwałą Rady Gminy,
  4. dokonywanie wymiaru, przypisów podatków od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek nie posiadających osobowości prawnej,
  5. dokonywanie korekt naliczonych zobowiązań w przypadku  sprzedaży, nabycia lub zmiany przeznaczenia nieruchomości,
  6. prowadzenie ewidencji podatników w formie elektronicznej i papierowej w oparciu o dostarczane zawiadomienia z geodezji, akty notarialne i inne informacje, 
  7. udzielanie informacji dla upoważnionych  organów i instytucji  - zgodnie z obowiązującymi  przepisami, 
  8. załatwianie  interesantów w sprawach: potwierdzania stanu posiadania gruntów, pomoc przy wypełnianiu informacji i deklaracji podatkowych, 
  9. przyjmowanie  podań w sprawie ulg uznaniowych stosowanych przez Wójta Gminy, zbieranie informacji niezbędnych do ich rozpatrzenia (umorzenia zaległości podatkowych lub odsetek za zwłokę, odraczania terminów płatności i  rozkładania spłaty należności na raty). Szczególnego postępowania wymagają podatnicy prowadzący działalność gospodarczą ( ustawa w sprawie pomocy publicznej),     
  10. sporządzanie sprawozdań  o skutkach obniżenia stawek podatkowych, odroczeniach i umorzeniach oraz
    o pomocy publicznej dla  przedsiębiorców w zakresie odraczania i umorzeniach,
  11. wydawanie zaświadczeń (na prośbę podatników) potwierdzających fakty wynikające z prowadzonej ewidencji,
  12. przygotowywanie listy osób uprawnionych do glosowanie w wyborach do Rad Powiatowych Izb Rolniczych,
  13. przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji   w zakresie realizowanych zadań,
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Dźwierzutach
WytworzyłMariusz Woźniak - Sekretarz Gminy2015-07-14
Publikujący Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2015-07-14 10:53