Rady Gminy Dźwierzuty
z dnia 28 grudnia 2012r.
w sprawie uchwalania budżetu gminy Dźwierzuty na 2013 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157 poz. 1240 z późn. zm.), w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.).
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 25 286 319,42 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego: dochody bieżące w wysokości 18 619 430,72 zł,
dochody majątkowe w wysokości 6 666 888,70 zł.
§ 2.1 Wydatki budżetu gminy w wysokości 25 547 411,52 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego: wydatki bieżące w wysokości 16 825 325,52 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 8 722 086,00 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2013 roku w wysokości 8 578 086,00 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości, 7 492 252,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją :
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
- zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2013r., stanowią załącznik nr 6.
§ 3. Deficyt budżetu gminy w wysokości 261 092,10 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie 261 092,10 zł.
§ 4. Przychody budżetu w kwocie 1 190 151,82 zł, rozchody w wysokości 929 059,72 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000,00 zł;
2) finansowanie planowanego deficytu w kwocie 261 092,10 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 690 417,30 zł,
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 238 642,42 zł.
§ 6. Ustala się dochody w kwocie 97 500,00 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 97 500,00 zł, w tym na:
1) realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 90 500,00 zł,
2) realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 7 000,00 zł.
§ 7. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.):
1) dochody w wysokości 4 834,60 zł,
2) wydatki w wysokości 4 834,60 zł.
§ 8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2013 roku, stanowi załącznik nr 8.
§ 9. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 1 558,00 zł; wydatki – 1 558,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 10.1. Rezerwa ogólna wynosi 30 571,00 zł .
2. Rezerwa celowa wynosi 41 100,00 zł - z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 11.1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 uchwały, na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów,
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy
o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
- przenoszenia kwot między zadaniami inwestycyjnymi w ramach tego samego działu;
- przenoszenia planowanych wydatków na wynagrodzenia oraz składek od nich naliczonych, w granicach tego samego działu wydatków;
2) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja
w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
3) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2014 roku.
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę.
§ 12. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Krzysztof Sawicki
Nazwa pliku | Typ pliku | Rozmiar |
---|---|---|
Załączniki Nr 3 -10 do uchwały | 152.00 KB | |
Załącznik nr 2 | 184.00 KB | |
Załącznik nr 1 | 63.00 KB | |
Objaśnienia do uchwały budżetu na 2013 | 86.00 KB |
|