Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 19/2012
Wójta Gminy Dźwierzuty
z dnia 1 marca 2012 roku
w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych do kwoty 14 000 euro obowiązującego w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach.
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami)
zarządzam, co następuje
§ 1
Zatwierdzam i wprowadzam do użytku wewnętrznego regulamin udzielania zamówień publicznych do kwoty 14 000 euro obowiązujący w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach, o treści określonej w załączniku nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Zobowiązuję wszystkich pracowników właściwych merytorycznie, z tytułu powierzonych im obowiązków, do zapoznania się z ww. regulaminem i przestrzegania w pełni zawartych w nich postanowień.
§ 3
Traci moc Zarządzenie Nr 50/08 Wójta Gminy Dźwierzuty z dnia 15 października 2008r. w sprawie wprowadzenia regulaminu ramowych procedur udzielania zamówień, których wartość jest wyższa niż kwota 20.000 złotych i nie przekracza wyrażonej w złotówkach równowartości 14.000 euro w Urzędzie Gminy Dźwierzuty.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 19/2012
Wójta Gminy Dźwierzuty
z dnia 1 marca 2012 r.
REGULAMIN
udzielenia zamówień publicznych do kwoty 14 000 euro obowiązujący w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady udzielania zamówień o wartości szacunkowej zamówienia do 14.000 euro.
2. Zamówienia o wartości do kwoty 14.000 euro, wyrażonej w złotych, zgodnie z art.4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zm.), zwanej dalej ustawą PZP, zwolnione są z obowiązku stosowania przepisów tej ustawy, jednakże do tych zamówień należy stosować zasady określone w niniejszym Regulaminie.
a) cenie oraz cenie oferty – należy przez to rozumieć cenę netto bez podatku od towarów i usług (VAT). Do ceny netto zostanie doliczony podatek od towarów
i usług (VAT) w dniu wystawiania faktury;
b) dostawach – należy przez to rozumieć nabywanie rzeczy, praw oraz innych dóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz leasingu;
c) najkorzystniejszej ofercie – należy przez to rozumieć ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert albo ofertę z najniższą ceną;
d) robotach budowlanych – należy przez to rozumieć wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu przepisów ustawy dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.), a także realizację obiektu budowlanego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, za pomocą dowolnych środków, zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego;
e) usługach – należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy;
f) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) ;
g) wykonawcy – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia;
h) zamawiającym – należy przez to rozumieć Urząd Gminy w Dźwierzutach;
i) zamówieniu – należy przez to rozumieć umowę odpłatną zawieraną między Gminą Dźwierzuty a wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane;
j) wartości zamówienia – należy przez to rozumieć całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług (VAT) lecz łącznie z wartością przewidywanych zamówień uzupełniających, ustalone przez zlecającego z należytą starannością;
k) urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy w Dźwierzutach;
l) Wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Dźwierzuty lub osoby przez niego upoważnione;
m) dokumentacji postępowania – należy przez to rozumieć wszystkie dokumenty związane z przeprowadzeniem postępowania;
n) kierowniku jednostki - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Dźwierzuty lub osoby przez niego upoważnione;
o) Regulaminie - należy przez to rozumieć regulamin udzielania zamówień publicznych do kwoty 14 000 euro obowiązujący w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach;
p) wartości 14.000 euro - oznacza to wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro, o której mowa w art.4, pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
II
ZASADY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
§ 1
Zasady ogólne
a) celowości - co oznacza, że zamówienie w danym czasie jest niezbędne,
b) gospodarności - co oznacza, że zamówienie zostało dokonane w sposób oszczędny, racjonalny z zapewnieniem uzyskania najlepszych efektów w stosunku do poniesionych nakładów,
c) legalności - co oznacza, że udzielenie zamówienia nie jest sprzeczne z przepisami prawa,
d) wyboru najkorzystniejszej oferty - należy przez to rozumieć wybór oferty, która
zapewnia najtańsze wykonanie przedmiotu zamówienia po zsumowaniu ceny oraz innych kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia np. koszt transportu, eksploatacji w okresie użytkowania itp.
§ 2
Ustalenie wartości zamówienia
§ 3
Zamówienia, których wartość nie przekracza 4.500 zł
§ 4
Zamówienia, których wartość przekracza 4.500 zł a nie przekracza 20.000 zł
§ 5
Zamówienia, których wartość przekracza 20 000 zł a nie przekracza 14 000 euro
1. Pracownik merytoryczny odpowiedzialny za realizację zamówienia, którego wartość jest wyższa niż kwota 20.000 złotych i nie przekracza wyrażonej w złotówkach równowartości kwoty 14.000 euro, występuje z wnioskiem o wyrażenie zgody na realizację zamówienia do Skarbnika Gminy i Wójta Gminy, na druku stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
2. Po wyrażeniu zgody przez Skarbnika Gminy i Wójta Gminy na realizację danego zamówienia, pracownik merytoryczny, odpowiedzialny za realizację danego zamówienia przystępuje do jego finalizacji na podstawie procedury określonej w §5 pkt 4 - 12 niniejszego regulaminu.
3. W przypadku nie wyrażenia zgody przez Skarbnika Gminy i/lub Wójta Gminy na realizację danego zamówienia następuje zaniechanie realizacji zamówienia.
§ 6
Dopuszcza się możliwość odstąpienia za pisemną zgodą Wójta Gminy od zasad opisanych w § 4 i § 5 i dokonania zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą (krótki termin realizacji zamówienia, zadania o specjalistycznym charakterze, ograniczona liczba wykonawców).
Załącznik Nr 1 do Regulaminu udzielenia zamówień publicznych do kwoty 14 000 euro obowiązującego w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach
Znak sprawy: ……… Dźwierzuty, …………
(data)
ZLECENIE
wykonania usługi/roboty budowlanej
1. ZAMAWIAJĄCY : ……………………………………………………………………….
(nazwa i adres)
2. WYKONAWCA: ………………………………………………………….………….…
(nazwa, adres, nr dow. osob. lub nr wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej)
3. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: ………………………………………….………………
(opis przedmiotu zamówienia)
4. TERMIN WYKONANIA: …………………………………………………………………
(data odbioru ostatecznego lub daty odbiorów częściowych jeżeli czynności mają być świadczone sukcesywnie)
5. WYKONAWCA nie może powierzyć wykonania zlecenia osobie trzeciej.
6. Strony ustalają, że wynagrodzenie za wykonanie zamówienia/zlecenia nie przekroczy
………………... zł brutto (słownie: ………………………………………………………
..................................................................................................................................złotych)
7. Wynagrodzenie zostanie przelane na konto WYKONAWCY nr:
………………………………………………………………...
w ciągu……………dni od daty otrzymania faktury/rachunku i podpisania protokołu odbioru usługi/roboty.
8. Uwagi……………………………………………………………………………………….
ZAMAWIAJĄCY:
Załącznik nr 2 do Regulaminu udzielenia zamówień publicznych do kwoty 14 000 euro obowiązującego w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach
Dźwierzuty, dn..................................r.
Znak sprawy: ……………..
o zaangażowanie środków budżetowych
obciążających plan finansowy wydatków w roku …...
Wnioskowany wydatek jest celowy,
gospodarny i zgodny z kierunkiem
działań Gminy
.........................................................
(Pracownik merytoryczny)
Zobowiązania wynikające z wnioskowanego wydatku Zatwierdzam wydatek do realizacji
mieszczą się w planie finansowym Gminy
Dział: ........... Rozdział: ................. Paragraf: ...............
.......................................................
(Wójt Gminy)
........................................................................
(Skarbnik Gminy)
Załącznik Nr 3 do Regulaminu udzielenia zamówień publicznych do kwoty 14 000 euro obowiązującego w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach
Znak sprawy: ………….. Dźwierzuty, dnia …………
ZAPROSZENIE
(zapytanie cenowe)
12-120 Dźwierzuty, ul. Niepodległości 6, tel. 89 621-12-32
e-mail: info@ug-dzwierzuty.pl
ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT NA:
…………………………………………………………………………………………………
(opis przedmiotu zamówienia)
…………………………………………………………………………………………………
ZAKRES ZAMÓWIENIA: ……………………………………………………………………….
KRYTERIA OCENY OFERT:
Do kalkulacji kosztów oferty przyjęto następujące założenia:
cena brutto – 100% ceny.
…………………………………………………………………………………………………..
(wyszczególnić kryteria oceny)
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: ………………………………..…….
(data rozpoczęcia i data zakończenia)
Forma składania ofert: według załączonego formularza oferenta, w języku polskim.
Miejsce składania ofert: Ofertę można złożyć w formie pisemnej:
- drogą fax – 89/621-12-33,
- korespondencyjną na adres : Urząd Gminy Dźwierzuty, 12-120 Dźwierzuty, ul. Niepodległości 6
- pocztą elektroniczną na adres: info@ug-dzwierzuty.pl
- osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Dźwierzuty pokój nr 13.
Termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć do dnia ………….. do godz. ……..
Informacje szczegółowe na temat zamówienia dostępne są :………………………………..
Osoba do kontaktu : ………………………………………
(imię i nazwisko, numer tel., e-mail)
………………………………………… (podpis kierownika jednostki)
Załącznik Nr 4 do Regulaminu udzielenia zamówień publicznych do kwoty 14 000 euro obowiązującego w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach
(data rozpoczęcia i data zakończenia)
Symbol
|
Kryteria oceny ofert(wyszczególnić elementy zamówienia) |
Jednostka miary
|
Cena jednostkowa usługi ( brutto)
|
Wartość usługi
(brutto)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Razem wartość zamówienia |
|
|
|
Oświadczam, iż zapoznałem się z opisem przedmiotu zamówienia i nie wnoszę do niego zastrzeżeń.
Wyrażam zgodę na warunki płatności określone w zapytaniu cenowym.
Rachunek bankowy do celów płatności ………………………………………………..
(nr rachunku bankowego)
data: ................................. (pieczęć i podpis osoby upoważnionej)
Załącznik Nr 5 do Regulaminu udzielenia zamówień publicznych do kwoty 14 000 euro obowiązującego w Urzędzie Gminy w Dźwierzutach
…………………………………………………….. Dźwierzuty, dnia …………...
(pieczęć Urzędu Gminy)
Znak sprawy : ……………
N O T A T K A
dotycząca zapytania cenowego
w sprawie dokonania zamówienia do kwoty 14 000 euro
Zgodnie z art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zm.),
ustawy nie stosuje się
W celu zamówienia
…………………………………………………………………………………………………
(opis przedmiotu zamówienia)
…………………………………………………………………………………………………
przeprowadzono zapytanie cenowe.
Wartość szacunkowa zamówienia w zł wynosi: …...………...…zł = ………….…….… euro
Wartość w euro została przeliczona wg średniego kursu złotego, zgodnie z rozporządzeniem wydatnym na podstawie art. 35, ust 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zm.)
W celu realizacji ww. zamówienia, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14000 euro, w dniu ……..… r., zaproszono do złożenia ofert wyszczególnionych poniżej wykonawców, poprzez: wysłanie formularza oferty pocztą/doręczenie oferty przez pracownika Urzędu/wysłanie oferty pocztą e-mail oraz poprzez zamieszczenie oferty na stronie internetowej :
lp. |
Nazwa wykonawcy |
adres wykonawcy |
uwagi |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
W terminie do dnia ………… r. do godz. ………. doręczone zostały poniższe oferty:
lp. |
Nazwa i adres wykonawcy |
cena netto |
cena brutto |
uwagi |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
Zastosowano następujące kryterium wyboru :
…………………………………………………………………………………………………
Wybrano ofertę najkorzystniejszą spośród spełniających wszystkie wymagania i warunki określone w zapytaniu ofertowym :
…………………………………………………………………………………………………
(nazwa Wykonawcy)
cena netto ……………. zł, brutto ……………….. zł
Sporządził : ………………………………..
(podpis pracownika prowadzącego postępowanie)
Potwierdzenie ujęcia wydatku Akceptacja
w planie finansowym Gminy
………………………………………… …………………………………………
(podpis Skarbnika Gminy) (podpis Wójta Gminy)
|