XML
Uchwała Nr III/10/14

Uchwała Nr III/10/14

Rady Gminy Dźwierzuty

z dnia 30 grudnia 2014r. 

 

w sprawie uchwalenia  budżetu gminy Dźwierzuty na 2015 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013r., poz. 594 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 885 ze zm.)

 

Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 19 219 454,41 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego: dochody bieżące w wysokości  18 717 665,41 zł,

                    dochody majątkowe w wysokości    501 789,00 zł.

§ 2.1 Wydatki budżetu gminy w wysokości  19 262 137,89 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego: wydatki bieżące w wysokości   17 776 829,89 zł,
                     wydatki majątkowe w wysokości   1 485 308,00 zł.

  1. Wydatki inwestycyjne w 2015 roku w wysokości  1 154 308,00 zł, zgodnie

z załącznikiem nr 3.

  1. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
    z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości   55 589,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
  2. Dochody i wydatki związane z realizacją :

§ 3. Deficyt budżetu gminy w wysokości  42 683,48 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie  42 683,48 zł.

§ 4. Przychody budżetu w kwocie  996 782,78 zł, rozchody w wysokości  954 099,30 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:

  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie  600 000,00 zł,
  2. finansowanie planowanego deficytu w kwocie 42 683,48 zł,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów  w kwocie 954 099,30 zł.

§ 6. Ustala się dochody w kwocie 95 000,00 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 95 000,00 zł, w tym na:

  1. realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 90 000,00 zł,
  2. realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 5 000,00 zł.

§ 7. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013r., poz. 1232 ze zm.):

  1. dochody w wysokości 5 834,60 zł,
  2. wydatki w wysokości  5 834,60 zł.

§ 8. Ustala się dochody w kwocie 482 752,97 zł z tytułu wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 559 915,57 zł na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z art.6r ust.1 i ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. z 2013r. poz. 1399 ze zm.).

§ 9. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2015 roku, stanowi załącznik nr 8.

§  10. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych  jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 601,00 zł; wydatki – 601,00 zł,  zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 11.1. Rezerwa ogólna wynosi  23 030,00 zł .

2. Rezerwa celowa wynosi 47 896,00 zł   -  z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.

§ 12.1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 uchwały, na:

  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
  2. finansowanie planowanego deficytu budżetu,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.

2. Ponadto upoważnia się Wójta do:

  1. dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy
    o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
  1. przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja
    w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
  2. zaciągania zobowiązań:
  1. na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
  2. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2016 roku.
  1. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę.

 § 13. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

 § 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

Przewodniczący Rady Gminy

Arkadiusz Aleksnader Nosek

Załączniki:

Nazwa plikuTyp plikuRozmiar
Załączniki Nr 3 -8 do uchwały Plik xls 130.00 KB
Załącznik nr 9 Plik xls 32.50 KB
Załącznik nr 2 Plik xls 192.50 KB
Załącznik nr 1 Plik xls 68.50 KB
Objaśnienia do uchwały budżetu na 2015 Plik doc 89.50 KB
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Dźwierzutach
WytworzyłAgata Urbańska - Skarbnik Gminy2014-12-30
Publikujący Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2015-01-08 07:38
Modyfikacja Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2015-01-08 07:39