Uchwała Nr XIII/97/15
Rady Gminy Dźwierzuty
z dnia 22 grudnia 2015 r.
w sprawie uchwalania budżetu gminy Dźwierzuty na 2016 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2015r., poz. 1515) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 885 ze zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 20 143 379,14 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego: dochody bieżące w wysokości 19 936 864,14 zł,
dochody majątkowe w wysokości 206 515,00 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 20 286 765,49 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego: wydatki bieżące w wysokości 19 164 588,93 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 1 122 176,56 zł.
- Wydatki inwestycyjne w 2015 roku w wysokości 797 304,91 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 300 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
- Dochody i wydatki związane z realizacją :
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
- zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2016 r., stanowią załącznik nr 6.
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 143 386,35 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie 143 386,35 zł.
§ 4
Przychody budżetu w kwocie 1 187 485,65 zł, rozchody w wysokości 1 044 099,30 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000,00 zł,
- finansowanie planowanego deficytu w kwocie 143 386,35 zł,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1 044 099,30 zł.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 110 000,00 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 110 000,00 zł, w tym na:
- realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 104 000,00 zł,
- realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 6 000,00 zł.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013r., poz. 1232 ze zm.):
- dochody w wysokości 5 478,24 zł,
- wydatki w wysokości 5 478,24 zł.
§ 8
Ustala się dochody w kwocie 445 346,50 zł z tytułu wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 774 609,04 zł na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
§ 9
Wydatki budżetu na 2016 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 289 256,36 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego - na łączną kwotę 289 256,36 zł – zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2016 roku, stanowi załącznik nr 9
§ 11
Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 300,20 zł; wydatki – 300,20 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 12
1. Rezerwa ogólna wynosi 24 300,00 zł .
2. Rezerwa celowa wynosi 51 600,00 zł - z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 13
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 uchwały, na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
- finansowanie planowanego deficytu budżetu,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
- dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy
o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
- przenoszenia kwot między zadaniami inwestycyjnymi w ramach tego samego działu;
- przenoszenia planowanych wydatków na wynagrodzenia oraz składek od nich naliczonych, w granicach tego samego działu wydatków;
- przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja
w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
- zaciągania zobowiązań:
- na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2017 roku.
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Arkadiusz Aleksander Nosek