XML
Uchwała Nr XXIII/199/16
Uchwała Nr XXIII/199/16
Rady Gminy Dźwierzuty
z dnia 29 grudnia 2016r.
 w sprawie uchwalenia  budżetu gminy Dźwierzuty na 2017 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 885 ze zm.)
 
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
 
Dochody budżetu gminy w wysokości 27 258 743,63 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego:  
dochody bieżące w wysokości          25 739 446,00 zł,
dochody majątkowe w wysokości      1 519 297,63 zł.
 
§ 2
 
  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości  27 926 046,58 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego:      
wydatki bieżące w wysokości        24 401 123,75 zł,
wydatki majątkowe w wysokości     3 524 922,83 zł.
 
  1. Wydatki inwestycyjne w 2017 roku w wysokości  2 956 244,66 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
  2. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
    z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości  1 573 489,59 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
  3. Dochody i wydatki związane z realizacją :
  1. zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
  2. zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2017 r., stanowią załącznik nr 6.
 
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 667 302,95 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie  667 302,95 zł.
 
§ 4
Przychody budżetu w kwocie  1 879 025,82 zł, rozchody w wysokości  1 211 722,87 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
 
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie  600 000,00 zł,
  2. finansowanie planowanego deficytu w kwocie  667 302,95 zł,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów  w kwocie  1 211 722,87 zł.
 
§ 6
Ustala się dochody w kwocie  110 000,00 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie  110 000,00 zł, w tym na:
  1. realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie  104 000,00 zł,
  2. realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie  6 000,00 zł.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4,5 i 6 oraz art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016r., poz. 672 ze zm.):
  1. dochody w wysokości 4 200,00 zł,
  2. wydatki w wysokości  4 200,00 zł.
 
§ 8
Ustala się dochody w kwocie 588 176,00 zł z tytułu wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 802 583,57 zł na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
 
§ 9
Wydatki budżetu na 2017 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 292 032,23 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego - na łączną kwotę 292 032,23 zł – zgodnie z załącznikiem nr 8.
 
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2017 roku, stanowi załącznik nr 9
 
§ 11
1. Rezerwa ogólna wynosi  27 900,00 zł .
2. Rezerwa celowa wynosi 79 736,00 zł   -  z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
 
§ 12
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 uchwały, na:
  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
  2. finansowanie planowanego deficytu budżetu,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
  1. dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy
    o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
  1. przenoszenia kwot między zadaniami inwestycyjnymi w ramach tego samego działu;
  2. przenoszenia planowanych wydatków na wynagrodzenia oraz składek od nich naliczonych, w granicach tego samego działu wydatków;
  1. przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja
    w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
  2. zaciągania zobowiązań:
  1. na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
  2. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2018 roku.
  1. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę.
 
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
 
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
 
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Arkadiusz Aleksander Nosek

Załączniki:

Nazwa plikuTyp plikuRozmiar
Załączniki Nr 3 - 9 do uchwały Plik xls 155.50 KB
Załącznik nr 2 do uchwały Plik xls 235.00 KB
Załącznik nr 1 do uchwały Plik xls 71.50 KB
Objaśnienia do uchwały budżetu na 2017 Plik doc 117.00 KB
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Dźwierzutach
WytworzyłAgata Urbańska - Skarbnik Gminy2016-12-29
Publikujący Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2017-01-04 10:57
Modyfikacja Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2017-01-04 11:01