XML
Uchwała Nr XXVIII/246/17
Uchwała Nr XXVIII/246/17
Rady Gminy Dźwierzuty
z dnia 12 czerwca 2017 r.
 
w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dźwierzuty
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.) oraz art. 4 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.) - Rada Gminy Dźwierzuty, po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego
w Szczytnie uchwala, co następuje:
§ 1.
Wprowadza się regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dźwierzuty, zwany dalej „Regulaminem” stanowiący załącznik do uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dźwierzuty.
§ 3.
Traci moc uchwała Nr XIX/168/16 Rady Gminy Dźwierzuty z dnia 08 września 2016 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dźwierzuty.                 
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego .
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
Arkadiusz Aleksander Nosek
 
 
 
Załącznik do Uchwały Nr XXVIII/246/17
Rady Gminy Dźwierzuty
z dnia 12 czerwca 2017 r.
 
 
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dźwierzuty.
 
 
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1.
Uchwała określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dźwierzuty, zgodnie z wymaganiami art. 4 ust. 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.)
 
Rozdział 2
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie
nieruchomości
§ 2.
Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości poprzez:
  1. wyposażenie nieruchomości w opisane w Regulaminie, urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych;
  2. prowadzenie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w sposób opisany w Regulaminie;
  3. zbieranie odpadów nie podlegających selekcji do pojemników o wielkości  i liczbie uzależnionej od liczby mieszkańców nieruchomości w sposób opisany w Regulaminie;
  4. przekazywanie odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie przedsiębiorcy w terminach wyznaczonych harmonogramem.
 
§ 3.
  1. W drodze selektywnej zbiórki wydziela się następujące frakcje odpadów :
  1. papier i tektury (odpady z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe z papieru i tektury);
  2. szkło (odpady opakowaniowe ze szkła);
  3. metale, (odpady metali, w tym, w tym opakowaniowe z metali);
  4. tworzywa sztuczne (odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych);
  5. odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów
  1. Niezależnie od prowadzonej zbiórki odpadów, wyodrębnieniu ze strumienia odpadów komunalnych podlegają:
  1. przeterminowane leki chemikalia
  2.  zużyte baterie i akumulatory,
  3. zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
  4. meble i inne odpady wielkogabarytowe,
  5. odpady budowlane i rozbiórkowe,
  6. zużyte opony,
  7. odzież i tekstylia,
  8. popioły z palenisk domowych.
  1. Odbiór odpadów selektywnie zebranych  z terenu gminy Dźwierzuty będzie się odbywał w systemie workowym, lub do pojemników w odpowiednich kolorach:
  1. niebieski – oznaczony napisem” Papier”- odpady z papieru, tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury; 
  2. żółty – oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne”- odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe     z tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe;
  3. zielony – oznaczony napisem ”Szkło” - odpady opakowaniowe ze szkła;
  4. brązowy – oznaczony napisem ”Bio”- odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów;
  5. szary –  oznaczony napisem ”Popiół” - popiół i żużel z palenisk domowych.
  1. Worki do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów komunalnych dostarczy właścicielom nieruchomości przedsiębiorca odbierający odpady. Pojemność worków foliowych do odbioru odpadów zebranych selektywnie, powinna wynosić co najmniej 60 l.
  2. Odpady zebrane selektywnie odbierane są przez podmiot odbierający odpady, zgodnie  z ogłoszonym harmonogramem;
  3. Dopuszcza się prowadzenie przez właścicieli nieruchomości do na terenie nieruchomości kompostowania odpadów biodegradowalnych w przydomowych kompostownikach.    
  4. Zmieszane odpady komunalne należy gromadzić w zamykanych i szczelnych pojemnikach   lub kontenerach.
§ 4.
  1. Meble i inne odpady wielkogabarytowe, należy gromadzić odrębnie od pozostałych odpadów komunalnych w wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości i przygotować do usunięcia                  w terminach określonych w harmonogramie wywozu.
  2. Przeterminowane leki  należy umieszczać w odpowiednio oznaczonych pojemnikach zlokalizowanych w aptekach i placówkach służby zdrowia na terenie gminy Dźwierzuty.
  3. Zużyte baterie i akumulatory należy przekazać do punktu sprzedaży baterii i akumulatorów, punktów zbiórki zorganizowanych w placówkach kulturalno-oświatowych.
  4. Zużyte opony mogą być przekazywane razem ze zbiórką odpadów wielkogabarytowych.
  5. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, powstający w gospodarstwach domowych, należy przekazać do punktów zbierania zorganizowanych przez sprzedawców tego sprzętu                                      lub przygotować do usunięcia w terminach określonych w harmonogramie wywozu odpadów komunalnych.
  6. Odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku robót prowadzonych we własnym zakresie niewymagających pozwolenia na budowę, ani zgłaszania zamiaru prowadzenia robót ze Starostwa Powiatowego, z wyłączeniem odpadów zawierających substancje niebezpieczne (np. papa, asfalt, smoła, eternit, azbest) właściciele nieruchomości zobowiązani są zbierać w czarnych workach                  lub specjalnie przygotowanych przez prowadzącego prace pojemnikach uniemożliwiających pylenie, a odbiór tych odpadów odbywa się w terminach określonych w harmonogramie wywozu.
     
  7. Popioły i żużle niezawierające substancji niebezpiecznych można zagospodarować we własnym zakresie albo przekazać do selektywnego odbioru. Niedopuszczalne jest wyrzucanie popiołu do zmieszanych odpadów komunalnych. Popioły i żużle z palenisk, powinny być przekazane przedsiębiorcy dopiero po wystygnięciu frakcji.
 
  1. Po powstaniu na terenie gminy Dźwierzuty Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych przekazywanie mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i akumulatorów, chemikaliów, przeterminowanych leków, odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, zużytych opon, metali, tworzyw sztucznych, papieru, szkła, popiołu powstałych  na terenie nieruchomości, odpadów zielonych, oraz odpadów ulegających biodegradacji będzie następowało także do tego punktu.
 
§ 5.
Właściciele nieruchomości, mają obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego.
 
§ 6.
Mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi, może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:
1)  dokonywania mycia i naprawy pojazdów samochodowych na wydzielonych, utwardzonych częściach nieruchomości oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji;
2)  mycie pojazdów samochodowych może dotyczyć wyłącznie nadwozia pojazdu.
 
 
Rozdział 3
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz  na drogach publicznych. Warunki rozmieszczania tych pojemników  i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym  i technicznym
§ 7.
  1. Właściciele nieruchomości realizują obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do gromadzenia odpadów komunalnych poprzez zakup lub wydzierżawienie pojemników  od przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne.
  2. Ilość i wielkość pojemników stanowiących wyposażenie nieruchomości musi być adekwatna  do liczby mieszkańców nieruchomości z uwzględnieniem średniej ilości odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych i częstotliwości ich odbioru, tak aby zapewnić ciągłość gromadzenia powstających odpadów.
  3. Pojemniki przewidziane do zbierania odpadów na terenie Gminy Dźwierzuty to:  
  1. pojemniki o pojemności: 110 l-120 l, 240 l, 1100-1200 l;
  2. kosze uliczne o pojemności od 40 do 70 l;
  3. pojemniki MGB 1100 l przeznaczone do selektywnej zbiórki
  4. pojemniki ( KP 7) o pojemności 7000 l;
§ 8.
  1. Ustala się minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zmieszanych, na których zamieszkują mieszkańcy    w budynkach jednorodzinnych lub wielorodzinnych, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:
    1. nie więcej niż 4 osoby – o pojemności przynajmniej 110 l;
    2. powyżej 4 osób i nie więcej niż 8 osób – przynajmniej dwa pojemniki o pojemności przynajmniej 110 l lub jeden 240 l;
    3. powyżej 8 osób- mają obowiązek wyposażyć nieruchomość w pojemniki o pojemności zapewniającej pokrycie zapotrzebowania według norm zapisanych w pkt. 1) i 2);
  1. Zarządcy nieruchomości wielolokalowych zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do liczby mieszkańców i cyklu wywozu, biorąc pod uwagę normatywy zapisane w ust. 1 pkt 1 i 2.
  1. Właściciele domków letniskowych w zabudowie rekreacji indywidualnej zobowiązani są  do wyposażenia nieruchomości w pojemniki o pojemności określonej w ust. 1 pkt 1 i 2.
§ 9.
Właściciel nieruchomości niezamieszkałej zobowiązany jest wyposażyć ją w pojemniki na odpady komunalne o minimalnej pojemności uwzględniającej następujące normy:
  1. dla przedszkoli oraz szkół - 2 litrów na każde dziecko, ucznia i pracownika;
  2. dla lokali gastronomicznych – 15 litrów na jedno miejsce konsumpcyjne, jednak, nie mniej niż  1 pojemnik 110 litrów na lokal;
  3. dla zakładów produkcyjnych, rzemieślniczych,usługowych, handlowych, użyteczności publicznej, przychodni, w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - 10 litrów na każdego pracownika, jednak nie mniej niż 1 pojemnik 110 litrów na lokal;
  4. dla hoteli, pensjonatów itp. - 20 litrów na jedno łóżko, jednak co najmniej jeden pojemnik       o pojemności 110 l;
  5. dla lokali handlowych – 5 l na każdy 1m2 powierzchni całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 l na lokal;
  6. pojemność pojemników ustawionych na terenie cmentarzy powinna być dostosowana do ilości powstających odpadów, tak by nie dopuścić do przepełnienia pojemników i wysypywania się odpadów na powierzchnię ziemi.
§ 10.
  1. Pojemniki i worki z odpadami należy ustawiać w celu ich odbioru, w miejscach łatwo dostępnych dla podmiotu odbierającego odpady, umożliwiającym dojazd samochodem specjalistycznym  w dniu odbioru, w sposób nie powodujący utrudnień i niedogodności dla użytkowników dróg.
  2. Pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie sanitarnym, w szczególności poprzez ich dezynfekcje oraz w odpowiednim stanie technicznym, w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności.
§ 11.
 
Określa się rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego:
  1. na chodnikach, przystankach komunikacji publicznej i w parkach:
  1. kosze uliczne o pojemności 40-70 l,
  2. na przystankach komunikacji kosze należy lokalizować pod wiatą, a jeśli jej nie ma, to  w sąsiedztwie oznaczenia przystanku;
  1. w pobliżu sklepów wielkopowierzchniowych i szkół - pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła, metali i tworzyw sztucznych, papieru i tektury, wielomateriałowych  o pojemności 1100 l, oznakowane kolorami takimi jak worki przeznaczone do selektywnej zbiórki, opisowo i znakiem graficznym.
 
 
Rozdział 4
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego
 
§ 12.
  1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.
  2.  Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych:
  1. odpady zmieszane na nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej – co najmniej dwa razy w miesiącu;
  2. odpady zebrane selektywnie na nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej – co najmniej jeden raz w miesiącu.
  1. Opróżnienie koszy ulicznych i przystankach komunikacji publicznej - odbiór minimum 1 raz   w tygodniu. Niezależnie od częstotliwości opróżniania urządzeń zarządzający obszarem mają obowiązek nie dopuścić do przepełnienia koszy ulicznych.
  2. Pojemniki MGB 1100 l przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów na terenie Gminy Dźwierzuty  – co najmniej 1 raz na dwa tygodnie.
  3. Meble i inne odpady wielkogabarytowe – odbiór w terminach określonych   w harmonogramie wywozu odpadów komunalnych.
  4. Zużyte opony mogą być przekazywane razem ze zbiórką odpadów wielkogabarytowych - odbiór w terminach określonych w harmonogramie wywozu odpadów komunalnych.
  5. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powstający w gospodarstwach domowych - odbiór                    w terminach określonych w harmonogramie wywozu odpadów komunalnych.
  6. Odpady budowlane i rozbiórkowe,  popioły i żużle - odbiór w terminach określonych                     w harmonogramie wywozu odpadów komunalnych.
§ 13.
1.   Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń                               do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku                                     na nieruchomości.
2. Właściciele nieruchomości nieczystości ciekłe ze zbiornika bezodpływowego usuwają                                        z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu zbiornika, przy czym nie należy przetrzymywać nieczystości w zapełnionym zbiorniku dłużej niż 7 dni.
3. Opróżnianie nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych i osadów ściekowych                z przydomowych oczyszczalni odbywa się na podstawie zamówienia właściciela, nieruchomości, złożonego do podmiotu uprawnionego.
4. Częstotliwość i sposób pozbywania się osadów ściekowych ze zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji.
 
Rozdział 5
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami
 
§ 14.
 
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami:
  1. Promowanie kompostowania odpadów biodegradowalnych w przydomowych kompostownikach.
  2. W celu ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów, zmniejszenia ich objętości oraz racjonalizacji procesu segregacji nastąpi zwiększenie świadomości ekologicznej społeczeństwa poprzez kampanie edukacyjno-informacyjne.
Rozdział 6
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku
 
§ 15.
Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
 
§ 16.
 Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy:
  1. w odniesieniu do psów:
    1. na terenie gminy każdego psa należy prowadzić na uwięzi oraz z nałożonym kagańcem, jeżeli wysokość psa, liczona od początku przednich łap do punktu nad łopatkami, wynosi ponad 30 cm. Dopuszcza się prowadzenie psa na smyczy i bez kagańca, jeżeli jego wysokość jest mniejsza niż 30 cm, pod warunkiem że nie stanowi on zagrożenia dla otoczenia,
    2. psy rasy uznawanej za agresywną wyprowadzane są na uwięzi, w kagańcu  i z zachowaniem szczególnej ostrożności, nie stwarzając zagrożenia dla otoczenia,
    3. zwolnienie psa z uwięzi dozwolone jest pod warunkiem, że jest on w kagańcu i zwolnienie  z uwięzi nastąpiło w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi, w sytuacji, gdy jest możliwość sprawowania kontroli nad jego zachowaniem, zapis nie dotyczy psów ras uznanych za agresywne,
    4. zwolnienie psa ze smyczy na terenie prywatnym może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie, wykluczający samowolny dostęp osób trzecich, oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem;
  2. w odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:
  1.  stały dozór,
  2. natychmiastowe usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe  w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.; nieczystości te należy umieszczać w szczelnych, nie ulegających szybkiemu rozkładowi torbach, mogą być deponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z psów przewodników.
 
Rozdział 7
Wymagania w zakresie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych  z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach
 
§ 17.
  1. Zabrania się utrzymywania i chowu zwierząt gospodarskich na terenach oznaczonych  w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego jako wyłączone z produkcji rolniczej.
  2. Posiadacz zwierząt gospodarskich zobowiązany jest do:
  1. gromadzenia i usuwania nieczystości wytwarzanych podczas prowadzenia chowu  lub hodowli, w sposób nie powodujący zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz powierzchniowych  i podziemnych;
  2. zapewnienia zwierzętom odpowiednich pomieszczeń gospodarskich.
 
Rozdział 8
 
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania
 
§ 18.
1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary:
     1) zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej;
     2) zakładów opieki zdrowotnej i społecznej, placówek kulturalnych i oświatowych oraz obiektów   zbiorowego żywienia;
    3) zabudowane obiektami i magazynami, wykorzystywanymi odpowiednio do przetwórstwa bądź  przechowywania lub składowania produktów rolno-spożywczych i gospodarki odpadami.
2. Deratyzację na terenie nieruchomości przeprowadza się corocznie w terminach od 15 kwietnia   do 15 maja.
 

 

                                                                 UZASADNIENIE
 
      Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminach stanowi wykonanie ustawowego upoważnienia, wynikającego z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.) zobowiązującego organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego do określenia:
1. Wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:
a) prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania lub przyjmowania przez punkty selektywnego
zbierania odpadów komunalnych lub zapewnienie przyjmowania w inny sposób co najmniej takich odpadów, jak: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, a także odpadów komunalnych określonych
w przepisach wydanych na podstawie art.4a,
b) uprzątnie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku
publicznego,
 c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi.
2. Rodzaju i minimalnej pojemności urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych
na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych urządzeń i ich
utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
3. Częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu
nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego
4. Innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.
5. Obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem  lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych
do wspólnego użytku.
6. Wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej,
w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach.
7. Wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.
 
Zmiany zapisów Regulaminu przyjętego uchwałą Rady Gminy Nr XIX/168/16 z dnia                                   08 września 2016 r. w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dźwierzuty, spowodowane są ogłoszeniem rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia                           29 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.
Zapisy Regulaminu są zgodne z zapisami Planu gospodarki odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości   i porządku w gminach  ( t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.) projekt regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Dźwierzuty został przesłany do zaopiniowania Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Szczytnie.
W związku z  powyższym Rada Gminy Dźwierzuty postanawia jak w sentencji niniejszej uchwały.
 
 
 
 
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Dźwierzutach
WytworzyłAnna Dudzińska - Inspektor ds. Obsługi Rady Gminy2017-06-12
Publikujący Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2017-06-21 11:04
Modyfikacja Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2017-06-21 11:04