XML
Uchwała Nr XXVIII/247/17
Uchwała Nr XXVIII/247/17
Rady Gminy Dźwierzuty
z dnia 12 czerwca 2017 r.
 
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 41 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.) oraz art. 6r ust. 3-3d ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w  gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.) Rada Gminy Dźwierzuty, po uzyskaniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Szczytnie w zakresie częstotliwości odbierania odpadów komunalnych, uchwala, co następuje:
§ 1.
Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Dźwierzuty i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę  za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności:
  1. rodzaje i ilość odbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
  2.  częstotliwość ich odbierania;
  3. sposób świadczenia usług przez Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.
§ 2.
1.  Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbierane będą następujące frakcje:
  1. zmieszane odpady komunalne, od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, będą odbierane, co najmniej dwa razy w miesiącu;
  2. selektywnie zebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych    i niezamieszkałych, będą odbierane, co najmniej jeden raz  w miesiącu.
     2.   W drodze selektywnej zbiórki wydziela się następujące frakcje odpadów :
  1. papier i tektury (odpady z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe z papieru i tektury);
  2. szkło (odpady opakowaniowe ze szkła);
  3. metale, (odpady metali, w tym, w tym opakowaniowe z metali);
  4. tworzywa sztuczne (odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych);
  5. odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów.
  1. Niezależnie od prowadzonej zbiórki odpadów, wyodrębnieniu ze strumienia odpadów komunalnych podlegają:
  1. przeterminowane leki chemikalia
  2.  zużyte baterie i akumulatory,
  3. zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
  4. meble i inne odpady wielkogabarytowe,
  5. odpady budowlane i rozbiórkowe,
  6. zużyte opony,
  7. odzież i tekstylia
  8. popioły z palenisk domowych
  1. Wydzielone frakcje odpadów zbierane są w odpowiednio oznakowanych workach                       foliowych lub pojemnikach:            
    1. niebieski – oznaczony napisem” Papier”- odpady z papieru, tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury; 
    2. żółty – oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne”- odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe                       z tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe;
    3. zielony – oznaczony napisem ”Szkło” - odpady opakowaniowe ze szkła;
    4. brązowy – oznaczony napisem ”Bio”- odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów;
    5. szary – oznaczony napisem ”Popiół” - popiół i żużel z palenisk domowych.
  2. Pojemniki MGB 1100 l przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów na terenie Gminy Dźwierzuty - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
  3. Meble i inne odpady wielkogabarytowe, należy gromadzić odrębnie od pozostałych odpadów komunalnych, w wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości i przygotować do usunięcia    w terminach określonych w harmonogramie wywozu odpadów komunalnych
  4. Przeterminowane leki należy umieszczać w odpowiednio oznaczonych pojemnikach zlokalizowanych w aptekach i placówkach służby zdrowia na terenie gminy Dźwierzuty;
  5. Zużyte baterie i akumulatory należy przekazać do punktu sprzedaży baterii i akumulatorów, punktów zbiórki zorganizowanych w placówkach oświatowych, placówkach handlowych  i innych obiektach użyteczności publicznej;
  6. Zużyte opony mogą być przekazywane razem ze zbiórką odpadów wielkogabarytowych;
  7.  Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, należy przekazać do punktów zbierania, zorganizowanych przez sprzedawców tego sprzętu, lub przygotować do usunięcia                             w terminach określonych w harmonogramie.
  8. Odpady budowlane i rozbiórkowe, powstałe w wyniku robót prowadzonych  we własnym zakresie niewymagających pozwolenia na budowę, ani zgłaszania zamiaru prowadzenia robót ze Starostwa Powiatowego, z wyłączeniem odpadów zawierających substancje niebezpieczne (np. papa, asfalt, smoła, eternit, azbest) właściciele nieruchomości zobowiązani są zbierać  w czarnych workach lub specjalnie przygotowanych przez prowadzącego prace pojemnikach uniemożliwiających pylenie, a odbiór tych odpadów odbywa się w terminach określonych w harmonogramie wywozu.
  9.  Popioły i żużle, niezawierające substancje niebezpieczne można zagospodarować we własnym zakresie albo przekazać do selektywnego odbioru, w terminach określonych w harmonogramie. Niedopuszczalne jest wyrzucanie popiołu do zmieszanych odpadów komunalnych. Popioły  i żużle z palenisk, powinny być przekazane przedsiębiorcy dopiero po wystygnięciu frakcji.
  10. Zmieszane odpady komunalne należy gromadzić w zamykanych, szczelnych pojemnikach.
  11. Od właścicieli nieruchomości należy odebrać każdą ilość zgromadzonych odpadów komunalnych.
§ 3.
Po powstaniu na terenie gminy Dźwierzuty Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, przekazywanie mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego  i elektronicznego, zużytych baterii i akumulatorów, chemikaliów, przeterminowanych leków, odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, zużytych opon, metali, tworzyw sztucznych, papieru, szkła, popiołu powstałych    na terenie nieruchomości, odpadów zielonych, oraz odpadów ulegających biodegradacji będzie następowało także do tego punktu.
§ 4.
Określa się tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych:
  1. uwagi i zastrzeżenia co do odbierania odpadów komunalnych mogą być zgłaszane przez właścicieli nieruchomości w czasie pracy Urzędu Gminy Dźwierzuty, przy ul. Niepodległości 6, pok. 24, lub drogą elektroniczną na adres: odpady@ug-dzwierzuty.pl;
  2. przyjmowane i rozpatrywane będą jedynie uwagi i zastrzeżenia na piśmie, ustnie do protokołu lub elektronicznie - zawierające imię i nazwisko oraz adres osoby je wnoszącej.
§ 5.
 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dźwierzuty.
 
§ 6.
Traci moc uchwała Rady Gminy Dźwierzuty Nr XVIII/152/16 z dnia 15 lipca 2016 r w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian  za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 7.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
 
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
Arkadiusz Aleksander Nosek
Podmiot publikującyUrząd Gminy w Dźwierzutach
WytworzyłAnna Dudzińska - Inspektor ds. Obsługi Rady Gminy2017-06-12
Publikujący Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2017-06-21 11:08
Modyfikacja Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2017-06-21 11:10