Urząd Gminy w Dźwierzutach
bip.gov.pl
Uchwała Nr XXI/169/12

 

 

Uchwała Nr XXI/169/12

Rady Gminy Dźwierzuty

z dnia 28 grudnia 2012r. 

 

w sprawie uchwalania  budżetu gminy Dźwierzuty na 2013 r.

 

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157 poz. 1240 z późn. zm.), w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.).

 

Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 25 286 319,42 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego: dochody bieżące w wysokości  18 619 430,72 zł,

                    dochody majątkowe w wysokości   6 666 888,70 zł.

§ 2.1 Wydatki budżetu gminy w wysokości  25 547 411,52 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego: wydatki bieżące w wysokości   16 825 325,52 zł,
                     wydatki majątkowe w wysokości  8 722 086,00 zł.

2.      Wydatki inwestycyjne w 2013 roku w wysokości 8 578 086,00 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 3.

3.      Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości, 7 492 252,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

4.      Dochody i wydatki związane z realizacją :

-        zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,

-        zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2013r., stanowią załącznik nr 6.

§ 3. Deficyt budżetu gminy w wysokości  261 092,10 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie 261 092,10 zł.

§ 4. Przychody budżetu w kwocie 1 190 151,82 zł, rozchody w wysokości  929 059,72 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:

1)     finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie  600 000,00 zł;

2)     finansowanie planowanego deficytu w kwocie 261 092,10 zł,

3)     spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów  w kwocie 690 417,30 zł,

4)     wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 238 642,42 zł.

 

§ 6. Ustala się dochody w kwocie 97 500,00 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 97 500,00 zł, w tym na:

1)     realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 90 500,00 zł,

2)     realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 7 000,00 zł.

§ 7. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.):

1)     dochody w wysokości 4 834,60 zł,

2)     wydatki w wysokości  4 834,60 zł.

 

§ 8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2013 roku, stanowi załącznik nr 8.

§  9. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych  jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 1 558,00 zł; wydatki – 1 558,00 zł,  zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 10.1. Rezerwa ogólna wynosi  30 571,00 zł .

2. Rezerwa celowa wynosi 41 100,00 zł   -  z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.

§ 11.1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 uchwały, na:

1)     finansowanie przejściowego deficytu budżetu,

2)     finansowanie planowanego deficytu budżetu,

3)     spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów,

4)     wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

2. Ponadto upoważnia się Wójta do:

1)     dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy
o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:

-        przenoszenia kwot między zadaniami inwestycyjnymi w ramach tego samego działu;

-        przenoszenia planowanych wydatków na wynagrodzenia oraz składek od nich naliczonych, w granicach tego samego działu wydatków;

2)     przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja
w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

3)     zaciągania zobowiązań:

a)     na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,

b)     z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2014 roku.

4)     lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę.

 § 12. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

 § 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

 

                                                             Przewodniczący Rady Gminy

                              Krzysztof Sawicki

Podmiot publikującyUrząd Gminy w Dźwierzutach
WytworzyłAgata Urbańska - Skarbnik Gminy2013-01-07 08:31
Publikujący Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2013-01-07 08:31
Modyfikacja Krzysztof Kołakowski - Administrator BIP 2013-01-07 08:32
Urząd Gminy w Dźwierzutach
Urząd Gminy w Dźwierzutach, ul. Niepodległości 6, 12-120 Dźwierzuty , tel. (89) 621-12-32 , e-mail: info@ug-dzwierzuty.pl
Wygenerowano: 03 lipca 2024r. 16:27:52
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.