Uchwała Nr III/10/14
Rady Gminy Dźwierzuty
z dnia 30 grudnia 2014r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dźwierzuty na 2015 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013r., poz. 594 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 885 ze zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 19 219 454,41 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego: dochody bieżące w wysokości 18 717 665,41 zł,
dochody majątkowe w wysokości 501 789,00 zł.
§ 2.1 Wydatki budżetu gminy w wysokości 19 262 137,89 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego: wydatki bieżące w wysokości 17 776 829,89 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 1 485 308,00 zł.
- Wydatki inwestycyjne w 2015 roku w wysokości 1 154 308,00 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 3.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 55 589,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4. - Dochody i wydatki związane z realizacją :
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
- zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2015r., stanowią załącznik nr 6.
§ 3. Deficyt budżetu gminy w wysokości 42 683,48 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie 42 683,48 zł.
§ 4. Przychody budżetu w kwocie 996 782,78 zł, rozchody w wysokości 954 099,30 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000,00 zł,
- finansowanie planowanego deficytu w kwocie 42 683,48 zł,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 954 099,30 zł.
§ 6. Ustala się dochody w kwocie 95 000,00 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 95 000,00 zł, w tym na:
- realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 90 000,00 zł,
- realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 5 000,00 zł.
§ 7. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013r., poz. 1232 ze zm.):
- dochody w wysokości 5 834,60 zł,
- wydatki w wysokości 5 834,60 zł.
§ 8. Ustala się dochody w kwocie 482 752,97 zł z tytułu wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 559 915,57 zł na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z art.6r ust.1 i ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. z 2013r. poz. 1399 ze zm.).
§ 9. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2015 roku, stanowi załącznik nr 8.
§ 10. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 601,00 zł; wydatki – 601,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 11.1. Rezerwa ogólna wynosi 23 030,00 zł .
2. Rezerwa celowa wynosi 47 896,00 zł - z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 12.1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 uchwały, na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
- finansowanie planowanego deficytu budżetu,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
- dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy
o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
- przenoszenia kwot między zadaniami inwestycyjnymi w ramach tego samego działu;
- przenoszenia planowanych wydatków na wynagrodzenia oraz składek od nich naliczonych, w granicach tego samego działu wydatków;
- przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja
w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy. - zaciągania zobowiązań:
- na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2016 roku.
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę.
§ 13. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Arkadiusz Aleksnader Nosek
Załączniki:
Nazwa pliku | Typ pliku | Rozmiar |
---|---|---|
Załączniki Nr 3 -8 do uchwały | 133120 | |
Załącznik nr 9 | 33280 | |
Załącznik nr 2 | 197120 | |
Załącznik nr 1 | 70144 | |
Objaśnienia do uchwały budżetu na 2015 | 91648 |