Uchwała Nr XXIII/199/16
Uchwała Nr XXIII/199/16
Rady Gminy Dźwierzuty
z dnia 29 grudnia 2016r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dźwierzuty na 2017 r.
Rady Gminy Dźwierzuty
z dnia 29 grudnia 2016r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dźwierzuty na 2017 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 885 ze zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 27 258 743,63 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego:
dochody bieżące w wysokości 25 739 446,00 zł,
dochody majątkowe w wysokości 1 519 297,63 zł.
§ 2
- Wydatki budżetu gminy w wysokości 27 926 046,58 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
wydatki bieżące w wysokości 24 401 123,75 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 3 524 922,83 zł.
- Wydatki inwestycyjne w 2017 roku w wysokości 2 956 244,66 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 1 573 489,59 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4. - Dochody i wydatki związane z realizacją :
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5,
- zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2017 r., stanowią załącznik nr 6.
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 667 302,95 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie 667 302,95 zł.§ 4
Przychody budżetu w kwocie 1 879 025,82 zł, rozchody w wysokości 1 211 722,87 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000,00 zł,
- finansowanie planowanego deficytu w kwocie 667 302,95 zł,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1 211 722,87 zł.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 110 000,00 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 110 000,00 zł, w tym na:
- realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 104 000,00 zł,
- realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 6 000,00 zł.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4,5 i 6 oraz art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016r., poz. 672 ze zm.):
- dochody w wysokości 4 200,00 zł,
- wydatki w wysokości 4 200,00 zł.
§ 8
Ustala się dochody w kwocie 588 176,00 zł z tytułu wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 802 583,57 zł na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.§ 9
Wydatki budżetu na 2017 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 292 032,23 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego - na łączną kwotę 292 032,23 zł – zgodnie z załącznikiem nr 8.§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2017 roku, stanowi załącznik nr 9§ 11
1. Rezerwa ogólna wynosi 27 900,00 zł .2. Rezerwa celowa wynosi 79 736,00 zł - z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 12
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
- finansowanie planowanego deficytu budżetu,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
- dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy
o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
- przenoszenia kwot między zadaniami inwestycyjnymi w ramach tego samego działu;
- przenoszenia planowanych wydatków na wynagrodzenia oraz składek od nich naliczonych, w granicach tego samego działu wydatków;
- przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja
w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy. - zaciągania zobowiązań:
- na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2018 roku.
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Arkadiusz Aleksander Nosek
/-/ Arkadiusz Aleksander Nosek
Załączniki:
Nazwa pliku | Typ pliku | Rozmiar |
---|---|---|
Załączniki Nr 3 - 9 do uchwały | 159232 | |
Załącznik nr 2 do uchwały | 240640 | |
Załącznik nr 1 do uchwały | 73216 | |
Objaśnienia do uchwały budżetu na 2017 | 119808 |