ds. Księgowości Budżetowej
Stanowisko: ds. Księgowości Budżetowej
Elżbieta Kotula
tel. 89 621 03 99
Do szczegółowych zadań realizowanych na stanowisku ds. księgowości budżetowej, należy w szczególności:
- prowadzenie księgowości budżetowej,
- ewidencjonowanie środków trwałych, inwestycji, materiałów, pozostałych środków trwałych,
- ewidencjonowanie roszczeń (zobowiązań i należności) i rozrachunków należności,
- ewidencjonowanie kosztów i strat,
- ewidencjonowanie dochodów i wydatków,
- ewidencjonowanie środków budżetowych i pozabudżetowych, środków specjalnych i funduszy celowych,
- ewidencjonowanie analityczne pożyczek mieszkaniowych,
- sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań finansowych jako jednostka oraz sprawozdań budżetowych,
- przygotowywanie i kompletowanie dowodów księgowych do realizacji,
- obsługa programu bankowości internetowej, w tym prowadzenie operacji bankowych związanych z realizacja planów finansowych Urzędu gminy do wysokości środków wynikających z zatwierdzonych planów finansowych,
- dekretacja dowodów księgowych w rozbiciu na dochody i wydatki z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej i księgowej,
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dowodów księgowych Urzędu Gminy (dzienniki, konta księgi głównej i kata ksiąg pomocniczych),
- kontrola formalno - rachunkowa dowodów księgowych oraz ich klasyfikacja wg. obowiązujących przepisów,
- zestawienie obrotów i sald księgi głównej oraz zestawienie ksiąg sald pomocniczych,
- zaopatrywanie Urzędu w druki ścisłego zarachowania oraz prowadzenie księgi wpływów i rozchodów tych druków, rozliczanie arkuszy inwentaryzacyjnych,
- współdziałanie w ramach ustalonych obowiązków służbowych z bankiem w zakresie uzgadniania wyciągów bankowych oraz pisemne potwierdzanie zgodności sporządzonych dokumentów finansowych pod względem rachunkowym,
- rozliczenie inkasa opłaty targowej i miejscowej, ewidencja księgowa programów z udziałem środków unijnych i innych środków