Stanowisko: Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju
p.o. Kierownika - Zbigniew Papszun
tel. 89 621 04 09
Do zadań na stanowisku kierownika referatu, należy w szczególności:
1) nadzorowanie pracowników referatu,
2) zapewnienie właściwych warunków pracy podległym pracownikom oraz nadzór nad przestrzeganiem przez nich postanowień regulaminu pracy, przepisów bhp i ppoż. oraz dotyczących ochrony danych osobowych i informacji niejawnych,
3) opracowywanie i podpisywanie zakresów czynności i odpowiedzialności podległym służbowo pracownikom,
4) wnioskowanie w sprawie obsady stanowisk oraz innych sprawach podległych pracowników,
5) sporządzanie planów finansowych do projektu budżetu Gminy w części dotyczącej zadań danej komórki organizacyjnej oraz współpraca w tym zakresie ze Skarbnikiem,
6) usprawnianie organizacji, metod i form pracy oraz podejmowanie działań na rzecz usprawniania pracy Urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wójtem,
7) przyjmowanie mieszkańców w ramach skarg i wniosków na działalność podległych pracowników,
8) prowadzenie w zakresie swojej właściwości oraz posiadanych uprawnień postępowań administracyjnych,
1. Do zadań z zakresu dróg i gospodarki terenowej (RI-DGT) należy w szczególności:
1) w zakresie dróg:
a) zarządzanie oraz bieżące utrzymanie sieci dróg gminnych,
b) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej,
c) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych, obiektów nie związanych z gospodarką drogową,
d) prowadzenie i aktualizowanie ewidencji dróg gminnych zgodnie z wymogami obowiązującymi w tym zakresie,
e) przeprowadzanie i dokumentowanie okresowych - rocznych kontroli stanu technicznego zarządzanych dróg,
f) opracowywanie kilkuletnich harmonogramów (planów) realizacji robót remontowych i utrzymania zarządzanych dróg, uwzględniających zakres i stopień pilności ich napraw,
g) współdziałanie z samorządami w zakresie budowy, remontu, modernizacji i utrzymania dróg gminnych,
h) prowadzenie wymaganych rejestrów i ewidencji dróg gminnych, obiektów mostowych oraz ich aktualizowanie w pierwszym kwartale każdego roku kalendarzowego za rok kalendarzowy bezpośrednio poprzedzający,
i) przygotowywanie wniosków o płatność wraz z załącznikami oraz rozliczanie środków na realizację inwestycji,
2) w zakresie bieżącego utrzymania gminnych środków transportowych:
a) wystawianie i rozliczanie kart drogowych,
b) sporządzanie miesięcznych rozliczeń kart drogowych i zużycia paliwa,
c) nadzorowanie sprawności technicznej środków transportowych, wykonywanie codziennej obsługi pojazdów, zakupu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych oraz zlecanie napraw bieżących i remontów kapitalnych,
d) prowadzenie spraw związanych z wynajmem pojazdów dla instytucji i osób prywatnych oraz prowadzenie rozliczeń i obciążeń z tego tytułu,
3) w zakresie gospodarki terenowej:
a) nadzorowanie pracowników na stanowiskach pomocniczych oraz innych osób wykonujących prace na rzecz urzędu w szczególności w zakresie przestrzegania przez nich dyscypliny pracy,
b) zapewnienie właściwego zabezpieczenia mienia przed niszczeniem, kradzieżą i marnotrawstwem,
c) organizowanie zaopatrzenia w materiały i narzędzia pracy niezbędne do realizacji robót oraz przestrzeganie w tym zakresie przepisów ustawy prawo zamówień publicznych,
d) dokonywanie rozliczeń materiałów zużytych do remontów,
e) organizowanie i nadzorowanie pielęgnacji terenów zielonych w gminie,
f) organizowanie i nadzorowanie zimowego utrzymania dróg,
g) organizowanie i nadzorowanie oczyszczania z błota, śniegu i lodu, chodników i jezdni położonych
w obrębie posesji administrowanych przez Gminę,
h) nadzorowanie funkcjonowania targowiska, w tym zapewnienie miejsc do prowadzenia handlu, utrzymania czystości i porządku na placu targowym,
i) zapewnienie przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przez nadzorowanych robotników oraz zaopatrywanie ich w niezbędną odzież ochronną, roboczą i środki utrzymania czystości,
j) zapewnienie właściwego stanu technicznego, porządku i czystości przystanków autobusowych,
k) organizowanie i nadzorowanie bieżącej konserwacji i napraw chodników,
l) nadzorowanie bieżących remontów nawierzchni dróg żwirowych oraz organizowanie napraw dróg bitumicznych,
m) organizowanie i nadzorowanie remontów przepustów drogowych oraz odwadnianiu terenu.
4) przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,