Stanowisko: Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju
Agnieszka Śladowska
tel. 89 621 12 61
Do zadań na stanowisku kierownika referatu, należy w szczególności:
1) nadzorowanie pracowników referatu,
2) zapewnienie właściwych warunków pracy podległym pracownikom oraz nadzór nad przestrzeganiem przez nich postanowień regulaminu pracy, przepisów bhp i ppoż. oraz dotyczących ochrony danych osobowych i informacji niejawnych,
3) nadzór nad pracą osób bezrobotnych, skierowanych do wykonywania prac społecznie użytecznych, planowanie i rozliczanie ich czasu pracy,
4) rozliczanie czasu pracy pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych,
5) opracowywanie i podpisywanie zakresów czynności i odpowiedzialności podległym służbowo pracownikom,
6) wnioskowanie w sprawie obsady stanowisk oraz innych sprawach podległych pracowników,
7) sporządzanie planów finansowych do projektu budżetu Gminy w części dotyczącej zadań danej komórki organizacyjnej oraz współpraca w tym zakresie ze Skarbnikiem,
8) usprawnianie organizacji, metod i form pracy oraz podejmowanie działań na rzecz usprawniania pracy Urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wójtem,
9) przyjmowanie mieszkańców w ramach skarg i wniosków na działalność podległych pracowników,
10) prowadzenie w zakresie swojej właściwości oraz posiadanych uprawnień postępowań administracyjnych,
Do zadań z zakresu dróg i gospodarki terenowej (RI-DGT) należy w szczególności:
- w zakresie dróg:
- zarządzanie oraz bieżące utrzymanie sieci dróg gminnych,
- prowadzenie i aktualizowanie ewidencji dróg gminnych zgodnie z wymogami obowiązującymi w tym zakresie,
- przeprowadzanie i dokumentowanie okresowych - rocznych kontroli stanu technicznego zarządzanych dróg,
- opracowywanie kilkuletnich harmonogramów (planów) realizacji robót remontowych i utrzymania zarządzanych dróg, uwzględniających zakres i stopień pilności ich napraw,
- współdziałanie z samorządami w zakresie budowy, remontu, modernizacji i utrzymania dróg gminnych,
- prowadzenie wymaganych rejestrów i ewidencji dróg gminnych, obiektów mostowych oraz ich aktualizowanie w pierwszym kwartale każdego roku kalendarzowego za rok kalendarzowy bezpośrednio poprzedzający,
- w zakresie bieżącego utrzymania gminnych środków transportowych:
- wystawianie i rozliczanie kart drogowych,
- sporządzanie miesięcznych rozliczeń kart drogowych i zużycia paliwa,
- nadzorowanie sprawności technicznej środków transportowych, wykonywanie codziennej obsługi pojazdów, zakupu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych oraz zlecanie napraw bieżących i remontów kapitalnych,
- prowadzenie spraw związanych z wynajmem pojazdów dla instytucji i osób prywatnych oraz prowadzenie rozliczeń i obciążeń z tego tytułu,
- organizowanie odpłatnych i nieodpłatnych wynajmów transportu
- w zakresie gospodarki terenowej:
- nadzorowanie pracowników na stanowiskach pomocniczych oraz innych osób wykonujących prace na rzecz urzędu w szczególności w zakresie przestrzegania przez nich dyscypliny pracy,
- zapewnienie właściwego zabezpieczenia mienia przed niszczeniem, kradzieżą i marnotrawstwem,
- organizowanie zaopatrzenia w materiały i narzędzia pracy niezbędne do realizacji robót oraz przestrzeganie w tym zakresie przepisów ustawy prawo zamówień publicznych,
- dokonywanie rozliczeń materiałów zużytych do remontów,
- organizowanie i nadzorowanie pielęgnacji terenów zielonych w gminie,
- organizowanie i nadzorowanie zimowego utrzymania dróg,
- organizowanie i nadzorowanie oczyszczania z błota, śniegu i lodu, chodników i jezdni położonych
w obrębie posesji administrowanych przez Gminę, - nadzorowanie funkcjonowania targowiska, w tym zapewnienie miejsc do prowadzenia handlu, utrzymania czystości i porządku na placu targowym,
- zapewnienie przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przez nadzorowanych robotników oraz zaopatrywanie ich w niezbędną odzież ochronną, roboczą i środki utrzymania czystości,
- zapewnienie właściwego stanu technicznego, porządku i czystości przystanków autobusowych,
- organizowanie i nadzorowanie bieżącej konserwacji i napraw chodników,
- nadzorowanie bieżących remontów nawierzchni dróg żwirowych oraz organizowanie napraw dróg bitumicznych,
- organizowanie i nadzorowanie remontów przepustów drogowych oraz odwadnianiu terenu.
- organizowanie, nadzór i przydzielanie do wykonania prac na cele społeczne, przez osoby skazane wyrokiem sądowym, rozliczanie godzin do odpracowania i zapewnienie właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,
- przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,