- Organizacja i kompetencje
- STANOWISKA PRACY
- REFERAT INWESTYCJI I ROZWOJU
- ds. Gospodarki Mieszkaniowej
ds. Gospodarki Komunalnej
Stanowisko: ds. Gospodarki Komunalnej
Mariola Sztymelska
tel. 89 621 04 11
Do zadań na stanowisku ds. gospodarki komunalnej (RI-GK), należy w szczególności:
- administrowanie zasobami komunalnymi gminy, w tym także świetlicami wiejskimi oraz budynkiem Urzędu Gminy,
- utrzymanie ich w należytym stanie pod względem technicznym, porządkowym, sanitarnym i zabezpieczenia przeciwpożarowego,
- zawieranie umów najmu i dzierżawy z użytkownikami lokali mieszkalnych i użytkowych, naliczanie czynszów, świadczeń oraz innych należności i zobowiązań od najemców i dzierżawców, zgodnie z obowiązującymi przepisami
i warunkami zawartych umów, - kontrolowanie zużycia energii elektrycznej w administrowanych budynkach Gminy oraz potwierdzanie merytoryczne faktur za zużytą energię,
- zapewnianie, w razie potrzeby, czasowego zakwaterowania osobom zwolnionym z zakładów karnych,
- programowanie wieloletnich i rocznych zadań i potrzeb remontowych w zakresie gospodarki mieszkaniowej oraz
realizowanie remontów w ramach ustalonych potrzeb i przeznaczonych na ten cel środków finansowych, - sporządzanie planów remontów bieżących i kapitalnych, zlecanie ich wykonania oraz organizowanie i dokonywanie odbioru zleconych i wykonanych robót,
- prowadzenie egzekucji w sprawach lokalowych,
- załatwianie spraw dotyczących zamiany lokali,
- usuwanie skutków samowoli lokalowej,
- sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie zmian wysokości czynszów, świadczeń i innych należności i zobowiązań od najemców i dzierżawców,
- prowadzenie książek obiektów budowlanych i ich stałe aktualizowanie,
- organizowanie i przeprowadzanie okresowych przeglądów instalacji, konstrukcji i stanu technicznego budynków,
- odnotowywanie wykonanych remontów, przeglądów kominiarskich itp. w książkach obiektów budowlanych,
- nadzór nad utrzymaniem cmentarzy znajdujących się na terenie gminy,
- pomoc w realizacji zadań dotyczących ochrony środowiska na terenie gminy Dźwierzuty, w szczególności poprzez:
- prowadzenie i aktualizowanie rejestru pomników przyrody występujących na terenie gminy oraz podejmowanie działań zmierzających do objęcia ochroną nowych obiektów i okazów przyrody,
- przygotowywanie i przedstawianie propozycji do planu zagospodarowania przestrzennego gminy uwzględniających potrzeby ochrony środowiska,
- zapewnianie warunków niezbędnych do realizacji przepisów o ochronie środowiska na terenie gminy oraz przez podległe i nadzorowane przez gminę jednostki organizacyjne
- nadzorowanie przestrzegania zasad i obowiązków zawartych w uchwale Rady Gminy w sprawie utrzymania czystości i porządku,
- wykonywanie zadań związanych z funkcjonowaniem urządzeń sanitarnych, wysypisk śmieci oraz unieszkodliwianiem odpadów komunalnych,
- wydawanie opinii w sprawie sprowadzania z zagranicy odpadów na teren gminy,
- zapewnienie wystarczającej ilości koszy i pojemników na śmieci i odpady komunalne oraz nadzorowanie ich systematycznego opróżniania,
- wydawanie zezwoleń na usuwanie lub wykorzystanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych,
- przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań,