ds. Gospodarki Odpadami
Stanowisko: ds. Gospodarki Odpadami
Katarzyna Krawczyk
tel. 89 621 04 01Do zadań na stanowisku ds. gospodarki odpadami należy realizacja zadań gminy wynikających m. in. z ustaw:
- o odpadach,
- prawo ochrony środowiska,
- o utrzymaniu porządku i czystości w gminie,
- prawo zamówień publicznych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw,a
- przygotowywanie projektów uchwał oraz kalkulacji kosztów dotyczących systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
- przyjmowanie, rejestracja, weryfikacja i przechowywanie deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- nadzór nad organizacją odbioru i wywozu odpadów komunalnych na terenie gminy,
- kontrola realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dot. funkcjonowania systemu odbierania odpadów i utrzymania czystości i porządku w gminie w szczególności złożonych deklaracji o wysokości za gospodarowanie odpadami,
- przygotowanie dokumentacji do przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbieranie odpadów komunalnych,
- tworzenie i stała aktualizacja bazy danych służącej do prowadzenia prawidłowej gospodarki odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowań w/s określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku niezłożenia deklaracji lub wykazania danych niezgodnych ze stanem faktycznym,
- prowadzenie wymaganych ewidencji i rejestrów;
- współdziałanie z właściwym pracownikiem referatu finansów w zakresie prowadzenia sprawozdawczości wymaganej obowiązującymi przepisami oraz ustaleniami wewnętrznymi dotyczącymi opłat za odbiór odpadów komunalnych,
- opracowywanie i przekazywanie odpowiednim organom danych do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,
- wykonywanie zadań związanych z funkcjonowaniem urządzeń sanitarnych oraz unieszkodliwianiem odpadów komunalnych;
- prowadzenie spraw wynikających z programu dotyczącego usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie gminy;
- opiniowanie programów Gospodarki Odpadami,
- współdziałanie z administratorem sieci wodno-kanalizacyjnej w zakresie sposobu eksploatowania, prowadzenia okresowych kontroli w tym zakresie, kontrola prawidłowości obiegu dokumentów oraz jakości świadczonych usług wodno-kanalizacyjnych;
- kontrolowanie i rozliczanie faktur za zużycie energii elektrycznej w budynkach gminy oraz nadzorowanie i rozliczanie bieżącej eksploatacji oświetlenia drogowego na terenie gminy. Wnioskowanie w sprawie budowy i modernizacji sieci oświetlenia drogowego.
- przekazywanie pracownikowi odpowiedzialnemu za zamieszczanie w BIP informacji i ich aktualizacji w zakresie realizowanych zadań;